STi vs. Evo: bitva pokračuje (spy photos)
Mitsubishi Lancer Evo X
Abychom Evo
jen tak neodbyli, tak doplním nové informace ohledně převodovek. V době
uvedení na trh na začátku příštího roku bude standardně dodáváno s 5-ti
stupňovým manuálem,
který bude možno nahradit 6-ti stupňovým
robotizovaným ústrojím s řazením pádly pod volantem. Na rozdíl třeba od
mnichovské SMG se řidič bude muset vždy starat o řazení, protože
automatický mód nebude k dispozici. Za to bude mít možnost
si zvolit z
normální, sportovní a supersportovní nastavení řazení. A to
supersportovní má být něco, s čím jsme se ještě nesetkali. Bylo
navrženo pro použití na závodních tratích a jeho kouzlo spočívá v tom,
že dovolí řadit nahoru jen když otáčky motoru dosáhnou oblasti
maximálního výkonu na hranici červeného pole otáčkoměru. Úžasne
nepraktické, že. A poslední detail, cena nového Eva X výrazně překročí
cenu předešlého modelu. Základní varianta s výkonem okolo 300 koní bude
stát 42 000 € na v predejnách se objeví na začátku příštího roku.
Subaru Impreza WRX STi
A teď se přesuňme na druhou stranu barikády. O nové Impreze už taky víme leccos a taky jsme se mohli podívat na hodně oficiálních obrázků.
Jenže o nejostřejší variantě pohříchu nevíme mnoho. Zatímco nová
Imprezy generace by se měla u
dealerů objevit někdy na konci letošního
léta, na debut STi si budeme muset počkat na říjnovou Tokyo Motor Show
a na její uvedení na trh až do příštího roku. Už dnes víme, že verzi
STi bude pohánět vyladěný 2,5 litrový přeplňovaný boxer o
výkonu vyšším
než 300 koní a točivém momentu okolo 400 Nm. Asistovat mu bude současná
6-ti stupňová manualní převodovka, kterou při plánovaném faceliftu v
roce 2009 doplní robotizovaný manuál od firmy Aisin. Od základní verze
se Sti bude
odlišovat speciální kapotou s otvorem sání vzduchu pro
mezichladič, široký přední nárazník s velkými vstupy vzduchu, rozšířené
lemy kol ukrývající 18" kola a difuzor na zadním nárazníku. od svého
předchůdce zdědí
kompletní brzdový systém od firmy Brembo a lze
očekávat další vylepšení systému pohonu všech kol a pravděpodobně i
řízení.