Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mercedes C63 AMG: 450 koní pro střední třídu

5. 7. 2007

ObrazekMotoristická veřejnost s velkou netrpělivostí čekala, až Mercedes definitivně představí novou vrcholnou verzi střední třídy, model C63 AMG. Spekulace o výkonu, naladění a dalších parametrech neznaly konce. Nyní je již vše odtajněno a my si můžeme tuto výkonnou novinku detailně představit.

ObrazekSedan C63 AMG dostal samozřejmě zcela vlastní opticky paket, který nejen přidává na agresivní vzhledu, ale také plní určité důležité funkce. Upravený přední nárazník se stará o dobrý přívod vzduchu k brzdám a jiné části se pak starají o dobrý přítlak při vysokých rychlostech.

Pod kapotou si nakonec našel Obrazekmísto upravený osmiválec o objemu 6,2 l, který disponuje výkonem 331 kW (451 k) a točivým momentem 600 Nm. S ním zrychlí C63 AMG na stovku za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Z těchto čísel je patrné, že v současnosti nemá Mercedes v Obrazektěchto ohledech konkurenci. Audi RS4 i BMW M3 mají výkon o třicet koní nižší a také stovku zvládnou v horším čase. Jak si ovšem povede Mercedes v přímém souboji na okruhu, můžeme jen spekulovat. Ovšem váha 1 730 kg moc příznivě nepůsobí, i když M3 ani RS4 nejsou o mnoho lehčí...

O přenos výkonu na zadní kola Obrazekse stará upravený automat 7G-Tronic, který prošel v dílnách AMG mírnou inovací. Převodovka nabídne tři základní mody a to Comfort, Sport a Manual. Poslední zmíněný umožní řidiči řadit pádly u volantu. Rozdíl ovšem není jen v tomto. Mód Sport totiž řadí výrazně rychleji, ovšem na úkor komfortu.

ObrazekVůz je standardně dodáván na 18" kolech s pneu 235/40 vpředu a 255/35 vzadu, ovšem zákazník si může zvolit také tovární 19" kola s pneu 235/35 vpředu a 255/30 vzadu.

O zastavení vozu se stará speciálně navržená brzdová soustava, na jejímž konci jsou přední kotouče o rozměru Obrazek360x36 mm se šestipístkovými třmeny a vzadu pak kotouče 330x26 se čtyřpístkovými třmeny.

AMG se také pObrazekObrazekostaral o to, aby byl vůz bezpečný i při sportovní jízdě. K tomu optimalizoval celý stabilizační systém ESPO, který nabízí tři módy. K základnímu, který je určen pro běžné ježdění, Obrazekje k dispozici i sportovní, který posunuje zásahy stabilizace až za samotnou hranici. Třetí možnost pak umožní systém zcela vypnout.Obrazek