Mercedes C63 AMG: 450 koní pro střední třídu
Motoristická veřejnost s velkou netrpělivostí čekala, až Mercedes
definitivně představí novou vrcholnou verzi střední třídy, model C63
AMG. Spekulace o výkonu, naladění a dalších parametrech neznaly konce.
Nyní je již vše odtajněno a my si můžeme tuto výkonnou novinku detailně
představit.
Sedan C63 AMG dostal samozřejmě zcela vlastní opticky
paket, který nejen přidává na agresivní vzhledu, ale také plní určité
důležité funkce. Upravený přední nárazník se stará o dobrý přívod
vzduchu k brzdám a jiné části se pak starají o dobrý přítlak při
vysokých rychlostech.
Pod kapotou si nakonec našel místo upravený
osmiválec o objemu 6,2 l, který disponuje výkonem 331 kW (451 k) a
točivým momentem 600 Nm. S ním zrychlí C63 AMG na stovku za 4,5 s a
dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.
Z
těchto čísel je patrné, že v současnosti nemá Mercedes v těchto
ohledech konkurenci. Audi RS4 i BMW M3 mají výkon o třicet koní nižší a
také stovku zvládnou v horším čase. Jak si ovšem povede Mercedes v
přímém souboji na okruhu, můžeme jen spekulovat. Ovšem váha 1 730 kg
moc příznivě nepůsobí, i když M3 ani RS4 nejsou o mnoho lehčí...
O
přenos výkonu na zadní kola se stará upravený automat 7G-Tronic, který
prošel v dílnách AMG mírnou inovací. Převodovka nabídne tři základní
mody a to Comfort, Sport a Manual. Poslední zmíněný umožní řidiči řadit
pádly u volantu. Rozdíl ovšem není jen v tomto. Mód Sport totiž řadí
výrazně rychleji, ovšem na úkor komfortu.
Vůz je standardně
dodáván na 18" kolech s pneu 235/40 vpředu a 255/35 vzadu, ovšem
zákazník si může zvolit také tovární 19" kola s pneu 235/35 vpředu a
255/30 vzadu.
O zastavení vozu se stará speciálně navržená
brzdová soustava, na jejímž konci jsou přední kotouče o rozměru 360x36
mm se šestipístkovými třmeny a vzadu pak kotouče 330x26 se
čtyřpístkovými třmeny.
AMG se také postaral o to, aby byl vůz
bezpečný i při sportovní jízdě. K tomu optimalizoval celý stabilizační
systém ESPO, který nabízí tři módy. K základnímu, který je určen pro
běžné ježdění,
je k dispozici i sportovní, který posunuje zásahy
stabilizace až za samotnou hranici. Třetí možnost pak umožní systém
zcela vypnout.